تعرفه های ضد دامپینگی علیه واردات فولاد ایران
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد ؛ طی روزهای اخیر اتحادیه اروپا  تعرفه های ضد دامپینگی را علیه واردات فولاد ایران و کشورهای برزیل ، روسیه و اکراین وضع کرد. این اتحادیه اعلام کرده که به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی خود این عمل را انجام داده است. طبق گزارشات ، تعرفه های وارداتی به میزان 17 تا 96 یورو به هرتن فولاد اعمال خواهد شد که فولاد وارداتی ایران مشمول 57 دلار به ازای هرتن است.
بخشی از این تصمیم اتحادیه اروپا ناشی از فشارها و مخالفت های فولادسازان کشورهای عضو این اتحادیه از تصمیم قبلی در مورد فولاد وارداتی بوده است. در سال 94 افزایش عرضه واردات فولاد توسط کشور چین باعث شد قیمت این محصول در بازار جهانی کاهش یابد و اتحادیه اروپا از این رو در پی افزایش واردات فولاد به اروپا و کاهش سطح قیمت محصولات فولادی علیه کشورهای صادر کننده ادعای دامپینگ است. 
با وجود این موضوع این سوأل مطرح است که با توجه به اینکه بسیاری از کشورهای اروپایی بزرگترین واردکنندگان فولاد ایران هستند ، تأثیر این تعرفه بر فولادسازان ایرانی چه خواهد بود ؟ در همین رابطه سیدرضا شهرستانی عضو هیئت مدیره انجمن فولاد آلیاژی ایران تصریح کرد : این عمل کاملا ناعادلانه بوده اما با وجود خریداران جدید از کشورهای پیرامون خاورمیانه و کانادا ، بازارهای جدید صادراتی برای ایران ایجاد شده است که میتوان این بازارها را جایگزین کرد.
وی افزود : میزان صادرات فولاد طی سال گذشته بالغ بر رقمی حدود 6 میلیون شد که حدود 3 میلیون تن از آن را فولاد خام تشکیل داد اما شرکت های فولادی در 6 ماهه نخست امسال رقم 4 میلیون تن صادرات را به ثبت رساندند.  طبق پیش بینی های ایمیدرو ، میزان صادرات فولاد ایران باید به 8 میلیون تن برسد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید





:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: